وبلاگ

خشکبار

شیربادام و طرز تهیه آن

tasvirezendegi ir 504

شیر بادام ، یک خوراکی مفید

احتمالاً برایتان جالب باشد که بدانید شیربادام چیست و چه خواصی دارد ؟ شیر بادام یک نوشیدنی مغذی و کم کالری است که از زمان قدیم بسیار محبوب بوده است و از ترکیب بادام آسیاب شده و آب به دست می‌آید که در پایان باید آن را از صافی رد کرد. ظاهر نهایی این ترکیب کمی شبیه به شیر است ولی با طعمی آجیلی و مطبوع . این نوشیدنی خوشمزه سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم ، ریبوفلاوین ، ویتامین E و D است.

شیر بادام یک گزینه‌ عالی برای افرادی است که نمی‌توانند شیر لبنی بخورند . افراد زیادی به دلیل طعم و خواص شیر بادام آن را به شیر ترجیح می‌دهند .

 

طرز تهیه شیر بادام

 

مرحله اول :

بادام های شیرین را داخل ظرف آبی بریزید و 8 ساعت خیس دهید.

 

 

خیساندن بادام

 

مرحله دوم :

بعد از این مدت پوست بادام باید به راحتی با دست جدا شود. ( برای اطمینان میتوانید پیش از خیساندن بادام ها را 1 دقیقه داخل آب جوش بریزید و با آب سرد آبکشی کنید تا پوست بادام ها به راحتی جدا شود. سپس آنها را خیس کنید)

 

پوست کندن بادام

 

مرحله سوم :

پس از 8 ساعت بادام ها را آبکشی کنید و داخل میکسر بریزید و 4 لیوان آب سرد را اضافه کنید (بهتر است از آب معدنی یا آب جوشیده استفاده کنید). بادام ها را بزنید تا زمانی که کف در بالای آن مشاهده شود. در این مرحله در صورت تمایل اسانس وانیل و عسل را اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر بزنید.

 

 

مراحل شیر بادام

مرحله چهارم :

روی ظرفی را با تنظیف بپوشانید (تنظیف یا پارچه توری را چند تا بزنید). به آرامی مخلوط را از این صافی پارچه ای عبور دهید تا شیر بادام در داخل ظرف جمع شود (از تفاله های بادام میتوانید برای تهیه حریره، کیک، دسر و … استفاده کنید).

 

شیر بادام تهیه

 

نکته های کلیدی تهیه شیر بادام :

– شیر بادام برای افرادی که با لبنیات مشکل دارند بسیار مناسب است. همچنین  دارای انواع ویتامین ها، کلسیم و آهن است و برای سلامت قلب، استخوان ها، چشم، زیبایی پوست و مو، تناسب اندام (هر 1 لیوان 60 کالری) و … کاربرد دارد و جایگزین بسیار خوبی برای شیر است.

– استفاده از اسانس وانیل و عسل سلیقه ای است. میتوانید به شیرتان شیره خرما، دارچین، پودر کاکائو و … اضافه کنید. بسته به غلظتی که میخواهید میتوانید در مقدار آب را کمتر یا بیشتر کنید.

– دقت کنید شیر بادام و مغزهای دیگر پس از ماندن دو فاز میشود. این امر کاملاً طبیعی است. کافی است شیشه را خوب تکان دهید و بعد مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

سبد خرید
سایدبار
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.